Що таке насправді децентралізація влади?

a-hare-s-birthday-party-1977Три головних принципи, закладені у Конституції України:

Верховенство права над законом

Право на здійснення місцевого самоврядування належить територіальній громаді. Правовий статус територіальної громади визначений Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування», Цивільним кодексом України, іншими нормативними актами. Відповідно до них, територіальна громада має правовий статус юридичної особи публічного права власності.

 Таким чином, територіальна громада виступає як:

Суб’єкт цивільно-правових відносин. Відповідно до цього компетенцією територіальної громади є:

  • створення юридичних осіб публічного права – комунальних підприємств, навчальних закладів тощо;
  • створення юридичних осіб приватного права – підприємницьких товариств тощо;
  • здійснення господарських операцій;
  • майнові відносини;
  • входження у зобов’язання (територіальні громади відповідають за своїми зобов’язаннями своїм майном, крім майна, на яке відповідно до закону не може бути звернене стягнення);
  • ведення процесів;
  • стягнення зборів зі своїх членів для задоволення суспільних потреб.

Суб’єкт бюджетного процесу з такими повноваженнями:

  • формування власного бюджету;
  • створення позабюджетних, валютних, страхових, резервних і інших цільових фондів грошових ресурсів;

Суб’єкт підприємницької діяльності у сфері надання суспільних послуг:

  • створення підприємств комунальної власності;
  • спільна діяльність з іншими суб’єктами підприємницької діяльності на правах сумісної оперативної діяльності або отримання доходу у вигляді дивідендів.

Суб’єкт фінансово-кредитних відносин: 

  • розміщення місцевих позик;
  • отримання кредитів у банківських установах;
  • створення комунальних банків, трастових, страхових товариств;
  • гарантування кредитів.

 Територіальна громада – єдине джерело влади

Територіальна громада – це єдиний первинний колективний суб’єкт місцевого самоврядування.

Територіальна громада – власник всіх ресурсів

Територіальна громада є суб’єктом права комунальної власності.

Власність територіальної громади — це земля, ліс, природні ресурси, комунальне майно, місцевий бюджет, а також  утворені  територіальною громадою комунальні підприємства та  у законний спосіб утворені  всі місцеві органи влади, а саме: прокуратура, міліція, суд,  державна  виконавча  служба, пенсійний  фонд, податковий  орган.

Територіальна громада як власник землі має право на розподіл землі поміж жителями-членами громади, право на визначення, кому і на який час надавати  її в оренду, має право отримувати гідну плату за використання своєї землі. Як власник, має право припиняти взаємовідносини із будь-яким орендарем.

Право комунальної власності територіальної громади захищаються законом на рівні інших суб’єктів. Об’єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальної громади і передані іншим суб’єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади (ст.21 закону, ст.60 п. 1,2 закону України про місцеве самоврядування).

А тепер що ж ми маємо згідно Статуту Територіальної Громади Українки?

Узурпація права органами самоврядування:

Стаття 1.2.1 Статуту м. Українки:

Статут міста приймається міською радою більшістю депутатів від загального складу ради.

Але!

Прийняття статуту територіальної громади – це компетенція самої територіальної громади. Статут вступає в силу з моменту його прийняття на загальних зборах громади більшістю голосів. В статут територіальної громади громадяни-власники можуть внести будь-які норми, що стосуються безпосередньо їхньої власності.

Статут територіальної громади визначає керівні органи територіальної громади – це голова територіальної громади та  виконавчі органи: комітети територіальної громади:  громадських представників, присяжних засідателів, тощо. Статутом територіальної громади визначено склад комітетів та їх повноваження.

Статут територіальної громади також може регламентувати процедуру висловлення недовіри радам, головам рад та окремим депутатам.

Узурпація влади органами самоврядування:

Стаття 1.1.2 Статуту:

Розпорядження землею в межах міста здійснює міська рада при дотриманні прав власників та інших законних користувачів земельними ділянками.

Рішення про віднесення земель міста до різних категорій: міської забудови, сільськогосподарського призначення, рекреаційної тощо – приймаються міською радою.

Але!

Органи місцевого самоврядування не можуть розпоряджатися власністю територіальної громади, поки ця власність юридично не оформлена як власність саме теріторіальної громади.

Узурпація ресурсів:

Стаття 2.2.1 Статуту:

Територіальну громаду міста складають жителі міста.

Але!

Територіальна громада ― це не просто жителі міста, це — юридична особа публічного права власності, конституційний власник!

А тепер давайте подумаємо, чи хоче нинішня влада справжньої децентралізації?

Previous

21 жовтня о 18.00 відбудеться зустріч громадськості з кандидатами в депутати ВР по 94 виборчому округу

Next

Про що насправді говорять цифри з програми кандидата в депутати?

1 Comment

  1. Андрей

    Децентралізація влади може запрацювати вже з 2015 року. Слово за парламентом
    http://galinfo.com.ua/news/178156.html

Напишіть відгук


× six = 18

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén